Artykuły działu

Trening siłowy w każdym wieku

Każdy z nas już w pierwszych latach życia ma kontakt z treningiem siłowym, gdyż za właśnie taki należy uznać naukę raczkowania i chodzenia. Bowiem tak można określić każdy ruch o charakterystyce beztlenowej, kiedy pokonywany jest duży opór, a wysiłek liczy się w powtórzeniach, a nie długości jego wykonywania. Przebycie pierwszych metrów, które dziecko pokonuje, czołgając się, raczkując, a następnie idąc, stanowi nie lada wyzwanie.

Czy dzieci powinny stosować suplementy diety?

Polacy znajdują się w czołówce europejskich narodów pod względem spożycia suplementów, ale niestety nie jest to rzecz, którą należy się chwalić. Na domiar złego duża część naszego społeczeństwa uważa, że produkty tej grupy podlegają podobnym regulacjom jak leki, ale tak nie jest. Suplementy nie muszą być badane pod kątem skuteczności, a procedura dopuszczenia do sprzedaży odpowiada ścieżce dla żywności, więc bezpieczeństwo stosowania sprawdzane jest jedynie pobieżnie. Świadomość łatwości wprowadzania nowych produktów na rynek powinna zwiększyć naszą czujność przy włączaniu kolejnych tabletek do codziennej suplementacji. Trzeba zdawać sobie sprawę z niebezpieczeństw tego rodzaju produktów. Z jeszcze większą rezerwą należy podchodzić do suplementacji dzieci, gdyż młody organizm jest po prostu delikatniejszy – każde, nawet niewielkie zagrożenie zwielokrotnia swoją moc, jeśli dotyczy wczesnego etapu życia.

Jak sobie radzić z obolałymi mięśniami?

Nawet amatorskie i relaksacyjne podejście do aktywności fizycznej nieuchronnie pozwala poznać różne rodzaje bólu związane ze sportem. Wraz z rosnącym poziomem zaawansowania i chęcią czynienia postępów musimy coraz częściej stawiać czoło temu nieprzyjemnemu wrażeniu zmysłowemu. Ból to jedna z reakcji obronnych organizmu związana z przekraczaniem swoich granic w treningu, więc nie istnieje bezbolesna droga do sportowego sukcesu.

Zdrowe przekąski - czyli jakie?

Czy przekąski to w ogóle dobry pomysł? To zależy. W idealnej diecie odpowiednio zbilansowane posiłki podobnej wielkości skomponowane z samych zdrowych produktów spożywane są w równych odstępach czasu przez cały dzień. Niestety nasz świat nie jest idealny i to samo dotyczy sposobu odżywiania się. Bardzo trudno jest dostarczać porównywalne co do kaloryczności i zdrowe posiłki o regularnych porach. Rozwiązaniem tego problemu jest pozwalanie sobie na przekąski, czyli jedzenie drobnych rzeczy między głównymi posiłkami.

Zestaw ćwiczeń z wykorzystaniem obciążenia w postaci butelek

Butelka wody to nieodzowny element treningu. Nie wszyscy jednak wiedzą, że może ona służyć nie tylko do nawadniania organizmu, ale także do ćwiczeń. Trening siłowy z butelkami wody to dobry pomysł, jeśli nie mamy do dyspozycji skomplikowanego sprzętu. Butelki świetnie zastępują hantle. Co ważne, trening taki możemy wykonać praktycznie wszędzie.

Edukacja zdrowotna na lekcji WF

Czy uczniowie wiedzą co to znaczy „edukacja zdrowotna”? Czy lekcja wychowania fizycznego to tylko ćwiczenia, rywalizacja, gry i zabawy? Czym tak naprawdę jest edukacja zdrowotna i jak ją realizować podczas zajęć wychowania fizycznego? W artykule znajdziesz ciekawą prezentację i materiały do pobrania, które możesz wykorzystać podczas zajęć!

Nauka zdalna a zdrowe plecy. Jak zadbać o zdrowie po każdej lekcji online

Nauka zdalna, to dla nas i naszych uczniów siedzenie w fotelu przez co najmniej 5 godzin dziennie. W skali tygodnia to 20, a w skali miesiąca – 80 godzin. Do jakich skutków może doprowadzić nieprawidłowe siedzenie oraz brak aktywnych przerw w czasie nauki przy takim jej trybie? No właśnie – łatwo się domyślić. Dlatego w naszym artykule znajdziecie ćwiczenia które należy wykonać po każdej lekcji, aby zapobiegać mogącym wystąpić zmianom postawy. Zamieszczamy także krótki film instruktażowy jak dzięki ćwiczeniom prawidłowo zrelaksować plecy po nauce/pracy przy biurku.

Ćwiczenia ze skakanką

Skakanka, czyli linka lub sznurek z dwoma uchwytami na końcach, jest przyborem treningowym, który większość z nas może kojarzyć z zabaw z dzieciństwa. Okazuje się, że oprócz zabawy może służyć do wykonania efektywnego treningu. Trening ze skakanką to nie tylko przeskakiwanie przez obracającą się linkę, ale także wiele innych rodzajów ćwiczeń.

Ćwiczenia poza boiskiem szkolnym. Ćwiczenia przy drzewie – TAK!

Jesień jest idealną porą roku na ćwiczenia na świeżym powietrzu. Ćwiczenia w plenerze są o wiele bardziej efektywne aniżeli te wykonywane w zamkniętych pomieszczeniach, siłowni czy sali gimnastycznej. Aby zajęcia w parku lub lesie nie opierały się tylko na marszu czy bieganiu, warto wykonać też trochę ćwiczeń, wykorzystując do tego celu elementy naturalnego środowiska np. drzewa.

Odżywki i suplementy u młodego sportowca

Temat suplementacji dzieci i młodzieży budzi wiele kontrowersji. Sposób odżywiania się młodego sportowca ma ogromny wpływ na jego zdrowie i samopoczucie, wyniki sportowe oraz kondycje psychiczną. Ale czy stosowanie suplementów diety przez dzieci i młodzież jest bezpieczne?