Artykuły działu

Ćwiczenia ze skakanką

Skakanka, czyli linka lub sznurek z dwoma uchwytami na końcach, jest przyborem treningowym, który większość z nas może kojarzyć z zabaw z dzieciństwa. Okazuje się, że oprócz zabawy może służyć do wykonania efektywnego treningu. Trening ze skakanką to nie tylko przeskakiwanie przez obracającą się linkę, ale także wiele innych rodzajów ćwiczeń.

Ćwiczenia poza boiskiem szkolnym. Ćwiczenia przy drzewie – TAK!

Jesień jest idealną porą roku na ćwiczenia na świeżym powietrzu. Ćwiczenia w plenerze są o wiele bardziej efektywne aniżeli te wykonywane w zamkniętych pomieszczeniach, siłowni czy sali gimnastycznej. Aby zajęcia w parku lub lesie nie opierały się tylko na marszu czy bieganiu, warto wykonać też trochę ćwiczeń, wykorzystując do tego celu elementy naturalnego środowiska np. drzewa.

Odżywki i suplementy u młodego sportowca

Temat suplementacji dzieci i młodzieży budzi wiele kontrowersji. Sposób odżywiania się młodego sportowca ma ogromny wpływ na jego zdrowie i samopoczucie, wyniki sportowe oraz kondycje psychiczną. Ale czy stosowanie suplementów diety przez dzieci i młodzież jest bezpieczne?

Jak powinien wyglądać trening sportowy dla dzieci z cukrzycą?

Zmaganie się z cukrzycą nie wyklucza uprawiania sportu. Wśród osób z cukrzycą jest bardzo dużo profesjonalnych sportowców. Na ich przykładzie można zauważyć, że cukrzyca nie stoi na przeszkodzie w osiąganiu sukcesów. Jednak uprawianie sportu przez dzieci chore na cukrzycę jest dużym wyzwaniem. Oprócz intensywnie zaplanowanych dni treningowych dochodzą dodatkowe obowiązki związane z częstą kontrolą poziomu cukru we krwi, dawkowaniem insuliny i odpowiednią dietą.

Nie ma złej pogody dla dziecka

5 wskazówek dla nauczycieli, którzy zimą będą spędzać z dziećmi czas na dworze.

Profilaktyka uzależnień. Na cyfrowym detoksie

W artykule proponujemy w ramach profilaktyki uzależnień podjęcie wyzwania i przeprowadzenie wraz z klasą trzydniowego detoksu od telefonu.

Profilaktyka uzależnień na lekcji WF. Formy działań edukacyjnych

Najmniej skuteczne są incydentalne działania profilaktyczne prowadzone przez osoby niezwiązane ze szkołą, a najbardziej efektywne – działania zintegrowane z programem nauczania, prowadzone przez osoby pracujące w szkole lub ściśle z nią współpracujące. Nauczyciele wychowania fizycznego mają możliwość modelowania postaw i zachowań prozdrowotnych u uczniów –
zarówno tych odnoszących się do zdrowia fizycznego, jak i rozwijających takie cechy, jak wytrzymałość, pokonywanie słabości czy stawianie sobie coraz trudniejszych wyzwań.

Trening obwodowy dla dzieci i młodzieży

Trening obwodowy polega na wykonywaniu kolejno po sobie określonych ćwiczeń oporowych lub kondycyjnych, z określoną liczbą powtórzeń, interwałami odpoczynku oraz czasem trwania. Zaletą treningu obwodowego jest przede wszystkim duża zdolność do budowania ogólnie rozumianej kondycji organizmu.

Otyłość i nadwaga to nie koniec świata, czyli trening dzieci z nadwagą i otyłością

Omówienie bezpiecznych i skutecznych form treningu dla dzieci z nadwagą i otyłością, które gwarantują nie tylko redukcję masy ciała, lecz także zwiększają zdolność do pokonywania intensywniejszych wysiłków fizycznych i wpływają na polepszenie profilu hormonów związanych z metabolizmem tłuszczowym oraz insulinowrażliwości, obniżając tym samym ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2.

Sen a motywacja uczniów na lekcji wychowania fizycznego

Interesująca publikacja na temat wpływu snu na funkcjonowanie fizyczne, psychiczne i społeczne ucznia w aspekcie uprawiania sportu, wzbogacona o wskazówki, jak pomóc podopiecznym zgłaszającym zaburzenia snu, jak je diagnozować i im zapobiegać.