Spokój i opanowanie – to jedna z definicji, która opisuje równowagę.
Te dwie cechy jak najbardziej przydadzą się również podczas wykonywania ćwiczeń równoważnych na ławeczce gimnastycznej, w czasie których trzeba się skoncentrować i być skupionym. Ćwiczenia nie są szybkie, ale należy wykazać się dokładnością i precyzją. Nerwowość w tych ćwiczeniach nie pomoże.
Gimnastyka rewelacyjnie kształtuje cechy motoryczne, rozwija wszechstronnie.
W scenariuszu lekcji znajdziesz ciekawą zabawę ożywiającą, która wprowadzi uczniów w zajęcia. Pierwsza część – rozgrzewka – składa się z czterech torów.
W części głównej uczniowie na początku powinni zobaczyć, jak wyglądają poszczególne elementy gimnastyczne, które będą mogli najpierw przećwiczyć pod okiem nauczyciela, a następnie sami wykorzystają swoją pomysłowość i ułożą własny układ.
Nauczyciel powinien docenić każdego ucznia za wkład wniesiony w wymyślenie i przećwiczenie układu gimnastycznego. Przecież kreatywność i inwencja twórcza przydają się również w życiu codziennym. Uczniowie powinni rozwijać te cechy. Sport nie tylko kształtuje ciało, ale także umysł.
W gimnastyce bardzo ważna jest asekuracja i samoasekuracja. Sprzęt powinien być sprawny oraz powinno się wykorzystać wszelkie zabezpieczenia, w postaci np. materaców. Ławeczka gimnastyczna nie jest wysoka, ale bezpieczeństwo jest przecież najważniejsze.
Na koniec lekcji proponuję zabawę, która uspokaja organizm i miło kończy zajęcia.
Zapraszam do zapoznania się ze scenariuszem.
[ . . . ]