Zabawowe formy wschodnich sztuk walk w etapie wczesnoszkolnym

Dziś wschodnie sztuki walki i sportów cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Przed najmłodszymi adeptami stoi szeroka oferta wyboru sztuk walki, a co za tym idzie – trudniejsza decyzja do podjęcia w tej kwestii przez rodzica czy też opiekuna prawnego dziecka. Sztuki walki to nie tylko, jak się większości kojarzy, tzw. „bijatyka” i szerzenie agresji. Na tym etapie edukacji sztuki walki to zabawa i wszechstronny trening.

Prowadzone zajęcia uwzględniają wszechstronny rozwój młodego organizmu oraz długofalowy proces dający solidną podstawę do dalszego rozwoju dziecka w przypadku ewentualnej zmiany decyzji wybranej dyscypliny. To zachęcanie do sportu poprzez aktywność fizyczną wyniesioną z różnorodnych dyscyplin z dodatkiem filozofii życia uczącej młodego adepta z jednej strony pokory, szacunku, cierpliwości w dążeniu do celu i systematyczności, a z drugiej - podwyższającej samoocenę. Poprzez szeroki zasób ćwiczeń oddziałujących na zmysły młodego człowieka oraz zabawowe formy walki, młody organizm nabywa pewnego rodzaju nawyki obronne. Nawyki, które w przyszłości mogą okazać się potrzebne w życiu codziennym. Przykładem może być nauka bezpiecznego upadku, która ma na celu uchronić ciało dziecka w momencie niekontrolowanego upadku podczas gier zespołowych, biegania czy też celowego popchnięcia w wyniku zaczepki. Wg. Gilewicza: „…Wysoce sprawnym ruchowo jest ten, kto potrafi skutecznie chodzić, biegać, skakać, dźwigać i wykonywać wiele innych prostych i skomplikowanych czynności w różnych okolicznościach”. Jednym zdaniem: sprawne dziecko to zdrowe i bezpieczne dziecko.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 5  Strona 6  Strona 7  Strona 8  Strona 9  Strona 10  Strona 11
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Wiosną dzieci zdrowo rosną. Gry i zabawy z motywem wiosennym

Wiosną dzieci bardzo lubią przebywać na świeżym powietrzu i warto to wykorzystać do promowania zajęć ruchowych inspirowanych przyrodą.

Czytaj więcej

Kiedy warto zastosować aktywne przerwy śródlekcyjne?

W artykule skupimy się na przerwach w zajęciach innych niż wychowanie fizyczne. Chcemy jednak zasygnalizować, że w nich również można zastosować aktywne przerwy śródlekcyjne. Inny będzie jedynie ich charakter.

Czytaj więcej