Szkolna ścieżka zdrowia w intensyfikacji lekcji wychowania fizycznego

Ogólną sprawność fizyczną w grupach dziecięco-młodzieżowych najkorzystniej jest rozwijać za pomocą popularnych i prostych metod oraz ćwiczeń integrujących (w dwójkach, trójkach). Do jednej z nich należy ścieżka zdrowia zazwyczaj zaplanowana i przygotowana (ustawiona) w naturalnym terenie (las, park).

Ścieżka zdrowia wyposażona jest często w pomocnicze przyrządy wkomponowane w krajobraz. Charakter ruchu realizowany podczas pokonywania przeszkód można z powodzeniem przenieść na warunki szkolne. Taka forma lekcji powinna być zaplanowana przez nauczyciela wychowania fizycznego z wykorzystaniem kreatywności uczniów, co powinno zwiększyć ich zaangażowanie oraz odpowiedzialność za prawidłowy jej przebieg.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 22  Strona 23  Strona 24  Strona 25
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Genetyka przyszłością sportu

Przewidywanie uzdolnień do uprawiania danej dyscypliny sportu na podstawie badań genetycznych zyskało realny kształt. Uzyskane informacje pozwalają nie tylko wybrać taki sport, w którym szanse na osiąganie dobrych wyników są wysokie, ale i dobrać optymalne dla danego zawodnika metody... Czytaj więcej

Korelacja pracy bioder z zasięgiem uderzenia w sztukach walki

W poprzednim numerze magazynu pisaliśmy o nierozłącznej spójności, jaka powinna istnieć pomiędzy pozycją gotowości a równomiernym rozłożeniem środka ciężkości ciała w celu optymalizacji efektywnego działania na bodziec jak najmniejszym kosztem energetycznym ludzkiego organizmu. Równie... Czytaj więcej