Lekcja z elementami treningu naturalnego

Co jakiś czas do świata aktywności fizycznej wpada z hukiem kolejna moda na „najnowsze”, „najlepsze”, „najbardziej skuteczne” metody treningowe. Przyznasz, że często marketing skutecznie otula merytoryczną wartość i trudno nam (nauczycielom) ocenić, co może stanowić realną wartość dla naszych uczniów, a co jest jedynie wyrachowaną manipulacją.

Pod tym względem, koncepcja treningu naturalnego od samego początku gra z nami fair. Nie obiecuje chudnięcia, pomimo spożywania nadmiaru jedzenia typu fast food. Wprost deklaruje, że system jest prosty, a efekty… będą wynikiem Twojej pracowitości. Dlaczego zatem warto zapoznać uczniów z czymś, co jest naturalne i nieskomplikowane? Z czymś, co nieświadomie realizują nawet niemowlęta? Otóż to! Ta forma treningu (jak sama nazwa wskazuje) jest dla nas w pełni naturalna. Rozwija kompetencje ruchowe i sprawność przydatną w codziennym życiu. Dlaczego tak bardzo dążymy do tego, by trenować tak samo, jak światowej klasy tenisista albo mistrz olimpijski w pływaniu? Przecież większość z nas nie wykorzystuje swojego ciała do osiągania ponadludzkich rezultatów. To, czego potrzebujemy, to sprawność umożliwiająca czerpanie nieograniczonej radości z aktywnego spędzania czasu wolnego, podejmowanie dowolnie wybranego rodzaju pracy czy poziom zdrowia obniżający r yzyko w ystępowania przewlekłych chorób. Detale wyszukanych systemów szkolenia mają decydujące znaczenie przy pokonywaniu bariery jedenastu sekund w biegu na sto metrów, a nie trzydziestu. W związku z tym uczestnikom Twoich zajęć wychowania fizycznego powinna spodobać się oferta treningu/ruchu naturalnego (natural movement). Jestem Tobie winien zastrzeżenie, że ta koncepcja może być równieżstosowana w treningu zawodowych sportowców. My skupimy się jedynie na tej części oferty, która jest adekwatna dla Twoich uczniów.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 2  Strona 3  Strona 4  Strona 5
DODATKOWE MATERIAŁY W @ STREFIE PREMIUM ONLINE
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Zawsze zdrowe przekąski ruchowe

Systematyczny wysiłek powinien być uzupełniony specyficznymi ćwiczeniami, których cel można określić jako przeciwdziałanie powstawaniu przykurczy oraz innych ograniczeń ruchowych. Brak aktywności, nadmiar bierności w codziennym życiu to czynniki, które muszą włączyć „ostrzegawczą... Czytaj więcej

Testujemy! TESTY SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ

Testy sprawnościowe wykonywane są m.in. podczas kwalifikacji do służb mundurowych, np. do policji, na studia wychowania fizycznego, do szkół sportowych. Przeprowadza się wówczas różne próby lub tory, które mają na celu określić sprawność danej osoby. Jednak warto... Czytaj więcej