Jak psychicznie przygotować uczniów do zawodów sportowych

Co może zrobić trener, aby pomóc swoim zawodnikom w sytuacji zawodów? Jak mentalnie może wesprzeć ucznia w starcie, przygotować zarówno na wygraną, jak i niepowodzenie? Tutaj z pomocą przychodzi wiedza z zakresu treningu mentalnego.

Na wstępie musimy omówić specyfikę szkolnych zawodów sportowych. Bez tego nie będziesz w stanie optymalnie przygotować do nich swoich uczniów. Z doświadczenia wiem, że są dwa główne warianty. W pierwszym Ty (albo inni nauczyciele z Twojej szkoły) prowadzisz sekcję/klub/drużynę w danej dyscyplinie sportu. Wówczas nie masz żadnych wątpliwości co do powołań, czy wyjściowego składu. W bardziej lub mniej sformalizowany sposób uczestniczycie zarówno w procesie treningowym, jak i w rywalizacji sportowej. Wówczas zawody szkolne nie odbiegają od codzienności Twojej i Twoich zawodników. Podejrzewam, że umiesz bez problemu wymienić kilka „koronnych” dyscyplin uprawianych w Twojej szkole. Takich, w których osiągacie zadowalające wyniki na poziomie powiatu, województwa czy kraju (czego z całego serca życzę). W ich przypadku możesz wprowadzić bardziej zaawansowane udoskonalenia, jak choćby trening wizualizacyjny

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 20  Strona 21  Strona 22  Strona 23  Strona 24  Strona 25
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Wiosną dzieci zdrowo rosną. Gry i zabawy z motywem wiosennym

Wiosną dzieci bardzo lubią przebywać na świeżym powietrzu i warto to wykorzystać do promowania zajęć ruchowych inspirowanych przyrodą.

Czytaj więcej

Zabawowe formy wschodnich sztuk walk w etapie wczesnoszkolnym

Dziś wschodnie sztuki walki i sportów cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Przed najmłodszymi adeptami stoi szeroka oferta wyboru sztuk walki, a co za tym idzie – trudniejsza decyzja do podjęcia w tej kwestii przez rodzica czy też opiekuna prawnego dziecka. Sztuki walki to nie tylko,... Czytaj więcej