Ćwiczenia ogólnorozwojowe, nauka oceny zmiany tętna podczas zróżnicowanego wysiłku fizycznego - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla liceum

Podstawa Programowa dla IV etapu edukacyjnego (zakres podstawowy): 2.1. Trening zdrowotny. Uczeń ocenia rekcje swojego organizmu na wysiłek fizyczny o różnej intensywności Miejsce zajęć: hala sportowa Czas zajęć: 45’ Ilość ćwiczących: 20

Podejmowanie nieświadomej aktywności fizycznej może się przyczynić do poważnych problemów zdrowotnych takich jak przetrenowany mięsień sercowy. Polska szkoła jest na bardzo dogodnej pozycji dla zminimalizowania błędów podczas wysiłku fizycznego podejmowanego przez nasze społeczeństwo. Zawdzięczamy to polskiemu systemowi oświaty, który gwarantuje każdemu uczniowi możliwość uczestnictwa w zajęciach ruchowych (wychowanie fizyczne), w niemałych ilościach – 4 godziny tygodniowo. Umożliwia to edukowanie polskiej młodzieży szkolnej do prawidłowo podejmowanej aktywności fizycznej, czyli „ruszamy się z głową”. Uczeń po poniżej przedstawionej lekcji wychowania fizycznego będzie wiedział jak jego organizm reaguje na różnego rodzaju aktywność ruchową. Jednakże ważniejsze jest, że będzie potrafił prawidłowo ocenić reakcje swojego organizmu na wysiłek fizyczny i tym samym odpowiednio zareagować.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 17  Strona 18
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

AEROBIK – ciekawy pomysł na lekcję WF - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla liceum

Aerobik to bez wątpienia atrakcyjna forma zajęć wychowania fizycznego, przede wszystkim ze względu na korzyści wynikające z różnorodnych ćwiczeń i form zajęć oraz łatwego dostępu do opisywanej aktywności fizycznej. Potrzebne jest tylko pomieszczenie do ćwiczeń, odtwarzacz CD, kreatywny nauczyciel... Czytaj więcej

Doskonalimy koordynacyjne zdolności motoryczne w piłce nożnej - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej

Podstawa programowa 3 – Poznawanie własnego rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej oraz praktykowanie zachowań prozdrowotnych Klasa: VI, szkoła podstawowa (dziew. i chł.) data: 08.03.2011 r.

Czytaj więcej