Jak aktywizować uczniów podczas zdalnej nauki WF?

Zdalnie prowadzone wychowanie fizyczne? Absurd? Genialne rozwiązanie? „To niemożliwe?” A może: „Możliwe, jednak pozbawione sensu?”. Niezależnie od Twojego zdania, nie uda się nam zmienić rzeczywistości i powinniśmy się do niej dostosować. W dodatku dobrze się przy tym bawiąc i przekazując autentyczną wartość swoim uczniom.

ZACZNĘ DOŚĆ PRZEWROTNIE. OD TEGO, CO NIE MA PRAWA ZADZIAŁAĆ:

  1.  „Prześlę im ciekawy artykuł do przeczytania” - zupełnie uczciwie, ile przesłanych na pocztę elektroniczną przez sekretariat dokumentów czytasz w całości z zapartym tchem?
  2.  „Zadam im napisanie pracy na ciekawy temat” - najprawdopodobniej okaże się, że oprócz Ciebie, temat ten będzie pasjonował jeszcze co najwyżej dwie osoby. Poza tym uczniowie są obecnie przebodźcowani nadmiarem materiału do samodzielnego opracowania z innych przedmiotów. W ten sposób raczej się nie przebijesz do ich codziennego planu dnia.
  3.  „Połączymy się w formie wideo/audiokonferencji i zrobimy wspólny wf” - bardzo ambitny pomysł i miałby szansę na powodzenie, gdyby nie różne plany dnia uczniów i ich rodziców, limitowane możliwości korzystania z komputera (np. rodzeństwo, które również uczy się w ten sposób), przez co zebranie większości Twoich uczniów w czasie rzeczywistym przed komputerem, w stroju do ćwiczeń i z butelką wody – nie zadziała.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 2  Strona 3  Strona 4  Strona 5
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Biegi przełajowe i sztafetowe

Każde dziecko, niezależnie od własnych możliwości fizycznych, może wybrać najbardziej wskazaną (korzystną) dla siebie konkurencję z lekkoatletyki. Jednak największą radość sprawia dzieciom udział w rywalizacji drużynowej, którą stanowią biegi sztafetowe.

Czytaj więcej

Pilates na lekcji wychowania fizycznego?

Jedną z form aktywności niewymagających dodatkowego sprzętu może być pilates. Wprowadzając elementy pilatesu na lekcjach wychowania fizycznego nauczyciel przeciwdziała pogorszeniu się postawy ucznia, który zazwyczaj większość czasu w ciągu dnia spędza w pozycji siedzącej.

Czytaj więcej