Poćwicz ze swoim dzieckiem, może kiedyś ono poćwiczy z Tobą

O tym, jak powstał program „WF z Klasą” oraz dlaczego stał się popularny, z koordynatorką programu, Anną Klimczak, rozmawia Małgorzata Ofman. 

Uważa się, że w stereotypach tkwi ziarno prawdy. Czy dotyczy to również postrzegania lekcji WF w polskiej szkole?

Chodzi o lekcje typu: „mata piłkę, grajta”. Na pewno zdarzają się w niejednej szkole. Ale stereotypy – oprócz tego, że zawierają ziarno prawdy – są też krzywdzące i niesprawiedliwe. Ja widzę w polskim WF-ie duży potencjał.

Kiedy zrodził się pomysł na akcję „WF z Klasą”?

Centrum Edukacji Obywatelskiej od kilku lat nosiło się z zamiarem rozpoczęcia programu dotyczącego wychowania fizycznego. Wiedzieliśmy, że taka inicjatywa jest szkołom potrzebna ze względu na zmiany kulturowe, które sprawiły, że dzieci przede wszystkim siedzą, nie ruszają się, nie bawią się na podwórkach. W 2013 r. nasz pomysł poparła Joanna Mucha, ówczesna minister sportu, która zainicjowała kilka ważnych programów na rzecz sportu w szkole. Za pomysłem poszły środki finansowe i mogliśmy zacząć działać.

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Akcje zdrowotne skala działań rośnie

Inicjatorzy akcji zdrowotnych wywodzą się z różnych branż. Edukacja w dziedzinie zdrowego żywienia, zdrowotnych aspektów aktywności fizycznej, ekologii i bezpieczeństwa jest nie tylko domeną wyspecjalizowanych fundacji i stowarzyszeń, ale coraz częściej również przedsiębiorców – w ramach działań CSR,... Czytaj więcej

Wychowanie fizyczne rozwija też umysł

Mitem jest twierdzenie, że lekcje wychowania fizycznego rozwijają tylko sprawność ciała. Przyczyniają się bowiem również do rozwoju zdolności umysłowych. Każdy, nawet najprostszy ruch ma swoje źródło w ośrodkowym układzie nerwowym i wymaga szybkiego, skoordynowanego działania wielu jego elementów.... Czytaj więcej