Gry i zabawy z elementami lekkiej atletyki

Wprowadzenie elementów technik lekkoatletycznych za pomocą gier biegowo-szybkościowych, skocznościowych i rzutnych. Omówienie zasad gier: Sztafeta wahadłowa z obrotem, Wieloskok, Wyżej rzucisz – dalej pobiegniesz.

Gry i zabawy to doskonałe narzędzie do nauki poszczególnych elementów lekkiej atletyki. Taka forma zajęć pozwala na płynne wprowadzanie nowych elementów technicznych w sposób atrakcyjny dla ucznia. Oto wskazówki, jak prowadzić takie lekcje oraz przykłady gier i zabaw lekkoatletycznych.

Z uwagi na akcent motoryczny gry i zabawy lekkoatletyczne można podzielić na:

  •  biegowo-wytrzymałościowe,
  •  biegowo-szybkościowe,
  •  skocznościowe,
  •  siłowo-rzutne.

Celem gier i zabaw lekkoatletycznych jest rozwijanie podstawowych form motorycznych ze szczególnym uwzględnieniem sprawności ogólnej, szybkości i wytrzymałości. Możemy je przeprowadzać w sali gimnastycznej, boisku szkolnym (np. Orlik 2012), stadionie lekkoatletycznym lub w terenie. Wybierając zestaw gier i zabaw, należy uwzględnić wiek i zaawansowanie ćwiczących.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 20  Strona 21
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Przede wszystkim – pasja i chęci. Wywiad z Marcinem Gortatem

Znany koszykarz opowiada o swojej pracy z dziećmi i młodzieżą, możliwościach sportowych w Polsce i Stanach Zjednoczonych oraz wspomina swoje pierwsze kroki w koszykówce.

Czytaj więcej

Wszyscy chcą grać

Pomysł na zajęcia do wyboru przez ucznia w formie aktywnej turystyki w postaci gry terenowej. Wskazówki, o czym pamiętać przygotowując grę. Omówienie zasad gier: Spacer sensoryczny, Podchody, Gra promienista,... Czytaj więcej