Czy wiesz co pijesz?

Do tej pory mówiąc o zdrowym odżywianiu dzieci, zwracaliśmy przede wszystkim uwagę na to, co dzieci jedzą. Nie możemy jednak zapominać również o napojach i kształtowaniu właściwych nawyków, takich jak m.in. picie wody. Przed nami coraz cieplejsze dni, co oznacza większe pragnienie i równocześnie coraz większą ofertę i promocję napojów. Co wybierają dzieci?

Cele operacyjne lekcji w zakresie:

  • kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych w tym picia wody
  • rozumienie wpływu wody na zdrowie
  • zwiększenie świadomości konsumenckiej, dotyczącej wyboru zdrowych napojów w sklepie
  • rozbudzenie ciekawości kulinarnej i chęci poszukiwania nowych smaków

Środki dydaktyczne:

  • ilustracja grafi czna piramidy zdrowego żywienia,
  • kartki z konturem człowieka
  • cukier
  • kwasek cytrynowy
  • łyżeczki 3 sztuki
  • puszka coli
  • jajko
  • szklane naczynie
  • woda (łącznie w ilości 1,6 l)
  • kubeczki do rozlania wody – 6 sztuk
  • 3 kubeczki z miarką lub 3 zwykłe kubeczki i naczynie z miarką w celu odmierzenia 100 ml
  • mleko roślinne; kokosowe, owsiane, migdałowe lub ryżowe
  • wiórki kokosowe i płatki owsiane (wykorzystane również podczas zajęć kulinarnych) ryż lub migdały
  • łyżeczki dla uczniów do degustacji
  • 3 miseczki

Cele operacyjne lekcji w zakresie:

  • kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych w tym picia wody
  • rozumienie wpływu wody na zdrowie
  • zwiększenie świadomości konsumenckiej, dotyczącej wyboru zdrowych napojów w sklepie
  • rozbudzenie ciekawości kulinarnej i chęci poszukiwania nowych smaków

Metody pracy:

  • aktywizujące uczniów (burza mózgów, metody praktycznego działania, eksperymenty, warsztat kulinarny)
  • słowne (rozmowa kierowana, wypowiedzi ustne uczniów)

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • rozumie konieczność picia wody
  • zna zasady zdrowego odżywiania się
  • poznaje różnice między sokiem, nektarem i napojem
  • potrafi dokonać właściwych wyborów wśród sklepowych napojów do picia
  • potrafi odczytać etykiety na wodach butelkowanych w sklepie
  • wie, dlaczego cola jest szkodliwa
  • umie wykonać mleko roślinne
  • potrafi współpracować w grupie

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 23  Strona 24  Strona 25  Strona 26
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Aktywność fizyczna a zdrowie dzieci

Trudno o większy banał niż stwierdzenie, że aktywność fizyczna służy zdrowiu dzieci i młodzieży. Kiedy jednak próbujemy to uargumentować, wtedy może pojawić się problem. W gruncie rzeczy, poza przysłowiem, że w zdrowym ciele zdrowy duch, co wiemy o wpływie sportu na stan zdrowia naszych pociech?... Czytaj więcej

Sport i dieta a autyzm dziecięcy

Właściwa dieta i aktywność fizyczna mogą stanowić odpowiedź na prawie każdą dolegliwość. Takie przekonanie utarło się w ludzkiej świadomości. Co jednak z chorobami bardziej złożonymi niż na przykład otyłość? Czy na nie również da się wpłynąć za pomocą wysiłku i odpowiednio zbilansowanych posiłków?... Czytaj więcej