Koszykówka - doskonalenie sprawności koszykarskiej

Scenariusz lekcji dla gimnazjum. Podstawa programowa: III etap – wychowanie fizyczne 1.2. Diagnoza sprawności i aktywności fizycznej oraz rozwoju fizycznego. Uczeń ocenia poziom własnej aktywności fizycznej 2.1. Trening zdrowotny. Uczeń omawia zmiany zachodzące w organizmie w czasie trwania wysiłku fizycznego

Uczniowie często traktują wychowanie fizyczne jako odskocznię od świata wirtualnego. Badania naukowe dowodzą, że młodzież bardzo dużo czasu spędza siedząc (w szkole, w domu, ucząc się, albo relaksując przy komputerze). Zrozumiałe jest, że chcą grać w piłkę (koszykową, siatkową, nożną czy ręczną). To od nauczyciela zależy, czy lekcje będę podobne do siebie, bez większych przygotowań. Nauczyciel wychowania fizycznego powinien przychodzić do szkoły ok. 20–30 minut przed pierwszą lekcją, aby przygotować miejsce ćwiczeń. Oczekując od uczniów punktualnego przychodzenia na zbiórkę, dawajmy przykład, przygotowując salę wcześniej. Nie traćmy lekcji na układanie lub przynoszenie przyborów, przyrządów albo piłek czy znaczników.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 11  Strona 12  Strona 13
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Lekkoatletyka - nauka pchnięcia kulą z wykorzystaniem piłek lekarskich

Scenariusz lekcji WF do gimnazjum. Podstawa programowa: III etap edukacyjny:  1.1. Diagnoza sprawności i aktywności fizycznej oraz rozwoju fizycznego. Uczeń wykonuje wybrany przez siebie zestaw prób do oceny wytrzymałości, siły i gibkości. 3.3. Sporty... Czytaj więcej

Uwaga na „zdrowe” przekąski!

Rośnie popularność tak zwanych fit słodyczy – niby zdrowych i nieszkodliwych, składających się ze składników takich, jak na przykład ziarna zbóż, mleko i jego przetwory, przeciery owocowe, w dodatku reklamowanych jako produkty bez barwników, bez konserwantów, z dodatkiem... Czytaj więcej